Michał Topór poleca

Michał Topór jest czołowym polskim zawodnikiem ścigającym się cross-country i mocno rozpoznawalną osobą w rowerowym świecie. Jest również ambasadorem opon Wolfpack.

Jazda na rowerze i realizacja kolarskiej pasji to jego sposób na życie. Michał ściga się w zawodach XC na terenie całej Polski i Europy. Rozwija również swój kanał na YouTube. Wszędzie tam towarzyszą mu nasze opony.

„Jeżdżę i ścigam się w niemal każdej odmianie kolarstwa górskiego: począwszy od cross-country, poprzez enduro, a na downhillu kończąc. Każda z tych dyscyplin jest inna i wnosi nowe doświadczenia, a także spostrzeżenia do mojej jazdy i podejścia do sprzętu. Nie jest przesadą stwierdzenie, że źle dobrane opony mogą pozbawić szansy na zwycięstwo.

Od trzech sezonów do mojego roweru XC wybieram opony Wolfpack. Testowałem już rozmaite konfiguracje modeli oraz szerokości.

Przez lata jeździłem na oponach różnych marek. W Wolfpackach przede wszystkim cenię sobie bardzo przyczepną mieszankę, a także świetny stosunek wytrzymałości do wagi opony. Przykładowo wersja Speed 2.25 waży ok 580 g, a mimo to, w ciągu ostatnich trzech lat praktycznie nie zdarzały mi się przebicia. Opony Wolfpack są tworzone z myślą o osobach ambitnie podchodzących do kolarstwa i dają mi dokładnie to, czego oczekuję.”

Michał Topór

OPONY MICHAŁA W SEZONIE 2022

SPEED

Lekka opona na szybkie wyścigi

ZOBACZ WIĘCEJ

RACE MTB

Prędkość i bezpieczeństwo

ZOBACZ WIĘCEJ

CROSS

Maksymalna kontrolą w każdych warunkach

ZOBACZ WIĘCEJ

Michał Topór

zawodnik NS Bikes Trezado radzi:

„Kombinacja opon Wolfpack, którą stosuję najczęściej to RACE na przód oraz SPEED na tył. Taki zestaw doskonale sprawdza się w suchych oraz przejściowych warunkach, zapewniając dobry kompromis pomiędzy szybkością, a przyczepnością. Jednocześnie jest dość uniwersalny, jeśli tylko nie ma dużego błota.

Kiedy teren robi się grząski, często decyduję się na dwie opony CROSS, które posiadają nieco bardziej agresywny bieżnik niż RACE, wciąż jednak można je określić mianem opony dość uniwersalnej, która dobrze sprawdzi się na luźnym podłożu. Na bardzo duże błoto lub do najbardziej ekstremalnych zastosowań polecam oponę TRAIL, która posiada najbardziej agresywny bieżnik.

Podobnie jak w kwestii bieżnika, stosuję także różne szerokości. Myślę, że potrzeby większość użytkowników zadowoli wersja 2.25. Jeśli jednak teren jest bardzo wyboisty (skały, kamienie, korzenie) lub po prostu jeśli szukasz większego komfortu, to warto rozważyć wersję 2.4. Różnica w wadze pomiędzy wersjami 2.25 oraz 2.4 wynosi około 70 g, nie jest to więc duża przepaść.

Co istotne, w błotnistych warunkach zawsze wybieram węższe opony, aby zmaksymalizować prześwit między kołem, a ramą.”